Klik hier om feedback te geven over de NIEUWE communities.

Gastenboek - Lotgenoten chronische sinusitis

  Welkom. Login
ik wil lid worden!
Gastenboek
Geef je mening over deze community of laat een berichtje achter voor andere bezoekers.   


Rob 21 december 2013, 17:34 uur  
@Viewmaster

spoelen met natriumbicarbonaat is veel zachter voor je slijmvliezen dan zout.

Rob 21 december 2013, 17:32 uur  
@.Lief

Waar het bestaat het dieet uit?

viewmaster 21 december 2013, 10:30 uur  
@W: bedankt W voor je verhaal en hulp!

@John: 's winters is natuurlijk ook de lucht heel veel droger, wat voor veel extra sinusproblemen kan zorgen. Bij bewolkt weer zonder zon is het tevens minder warm; ook van invloed. Soms worden sinusproblemen opgelost in een (sub)tropisch klimaat, of in de buurt van de zee / zilte lucht. Persoonlijk denk ik niet dat sinusproblemen iets met elektr.masten te maken hebben.

@Lief: Probeer Ling Zhi eens. De meeste mensen die er baat bij hebben, merken dat heel snel. Dus eens vijf keer gaan zou al een boel duidelijk maken. t Valt mij op dat in de verhalen vooral de mensen bij wie de neus dichtzit, of die niet meer kunnen ruiken, gebaat zijn bij de Ling Zhi behandeling. Persoonlijk zou ik niet elke dag gaan, maar 2x per week.

Lief 20 december 2013, 22:42 uur  
Heb sinds 7 jaar last van chronische sinusitus. Heb dit vele jaren goed onder controle kunnen houden met homeopathie gecombineerd met etherische olieen. Tot dit jaar 2013 ! Ik sukkelde van de ene in de andere , met niezen en allergie als volgende stap . Uiteindelijk een Quintium test laten doen . En inderdaad de link met een slecht functionerende darm bevestigd gezien. Gevolg zwaar dieet . En opgevolgd door ondersteunende voedingssupplementen voorgeschrevendoor orthomoleculaire arts. Na 1 week al een ongeloofelijke spontane afdrijving vanveel slijm . Ik ben benieuwd wat volgt . Maar 3 maanden streng dieet is eerste start . Ik ga ervoor om terug weer te ruiken !

W 20 december 2013, 21:12 uur  
Beste viewmaster,

Ik doe altijd een grote theelepel/dessertlepel zout met kop op ca. 900ml water. Het is een beetje experimenteren denk ik wat voor jou goed aanvoelt.

Groeten
W

John 20 december 2013, 17:57 uur  
@W @Viewmaster @Jan @Rob
Zouden jullie eens kunnen aangeven hoever eenieder van jullie van een 380 kV hoogspanningslijn afwoont (in vogelvlucht). Een 380 kV-lijn is te herkennen aan het zwaardere type masten en de dikkere kabels. Bovendien zijn de kabels met drie aan elkaar vastgemaakt, dit in tegenstelling tot een 150 kV-lijn. Ik denk dat er naast straling en geluid (LFG) ook nog een gigantisch probleem ontstaat door de positieve ionen die door bovenvermelde kabels worden gejaagd. En dat gaat echt kilometers ver. De zon daarentegen zorgt voor negatieve ionen, waardoor ik in elk geval bij weinig daglicht en bewolkt weer meer klachten heb. Dus 's-winters is prednisontijd en proberen overleven, ook met een bungalow in het bos. Gaarne jullie reactie.

viewmaster 20 december 2013, 16:58 uur  
@W:
ik gebruik van die Nasaline zakjes zout. Dan gaat er 2,5 gram in 250ml water. Ik doe dus 2,5 gran in 125 ml water. Volgens mij gebruik jij minder zout?

Ik heb altijd t gevoel alsof de bol indikt als ik gespoeld heb. Alsof er een groot hard blok ontstaat, wat de hoofdpijn verergert. Ben dan ook totaal geen fan van spoelen.

Overigens werkte die FESS operatie bij mij dan weer wel voor een aantal jaar. Maar toen kwamen de klachten weer terug. Tja, en wat doe je dan?

W 20 december 2013, 15:32 uur  
Beste viewmaster

De eerste keer dat ik fagen gebruikte heb ik geen zout bij de oplossing gedaan. Daardoor deed het spoelen veel pijn en waren mijn slijmvliezen een poos geirriteerd. Is dat ook niet bij jou aan de hand? De fagenvloeistof bevat geen zout dus om hem aan te lengen moet je 1:1 verdunnen met een zout-water oplossing die dubbel zoveel zout bevat als een normale fysiologische zoutoplossing.

Het verbaast me dat spoelen bij jou irritatie veroorzaakt. Hoeveel zout gebruik jij?

Nadat die eerste irritatie verdwenen was duurde het niet lang voordat ik effect merkte en het werd allengs beter in de loop van de weken daarna. De fagen hielpen dan ook snel als het een dag wat minder ging en na de behandeling merkte ik dat er gewoon veel minder korsten uit mijn neus kwamen en dat het veel rustiger aanvoelde.

Met je verhaal over dokters en evaluatie ben ik het helemaal eens. Er is nooit aan mij gevraagd of de klachten nou verholpen waren na een operatie en of een neusspray hielp bijvoorbeeld. Ik had ook het idee dat dokters niet begrijpen hoe de neus werkt en daarin ook niet echt zijn geïnteresseerd. (Waar dan wel in? Geld verdienen misschien??) Ik vraag me net als jij af waarom ze nog geen solide evaluatie-systeem hebben opgezet. Waarschijnlijk omdat dat niet in hun belang is omdat zal blijken dat veel behandelingen eenvoudigweg nauwelijks werken.

Groeten
W

viewmaster 20 december 2013, 12:14 uur  
Niet van de fagen. Krijg wel altijd koppijn van t spoelen. Misschien dat dat zoute water irriteert. Voel me nu dan ook slechter dan 2 dagen terug.

Al met al kan ik zeggen dat Ling Zhi me geen kwaad heeft gedaan. Normaliter hoefde ik nooit te snuiten/snotteren en na Ling Zhi wel. Dat lucht toch wel iets op. Na het spoelen is dat eigenlijk weer verdwenen. Ik wacht het maar even af. Zit wel te denken dat t goed zou kunnen zijn om Ling Zhi alleen zo af en toe te bezoeken; om in elk geval de boel lekker los en open te houden.

Moet zeggen dat t niet zo eenvoudig is om de fagenvloeistof binnen te houden, achterover liggend met je hoofd. Een half uur red ik echt niet. Voorlopig merk ik helemaal niets van de fagen. 't Zal mij benieuwen. Als t me niet helpt is de rest van t spul ter overname beschikbaar. Uiteindelijk is t ook een long-shot denk ik; dat je net last moet hebben van de bacterie die door de fagen bestreden wordt.

Heb die Phage Therapy Center ook gevraagd wat een behandeling op maat kost. 4000 tot 6000 dollar. Als ik zeker wist dat t zou helpen, zou ik dat zo doen. Maar t is de vraag. Een sinusitis kan toch ook door een schimmel of een virus worden veroorzaakt?

Wat ik niet snap is dat de medische sector hier niet meer onderzoek in stopt. Is bij mij nog nooit bekeken wat de onderliggende oorzaak was van t probleem. Dus de oorzaak aanpakken gebeurt al helemaal niet. Je kunt je (nog eens) laten opereren en anders kan men niets voor je doen. Dat is een fraai verdienmodel voor de heren artsen, maar niet een (afdoende) oplossing voor vele patienten.

Mijn FESS-chirurg zei: 80 procent van de mensen zien we niet terug na een operatie, dus t werkt heel goed. Grote kul natuurlijk. Als t niet werkt, zou ik me ook niet weer laten zien, want een andere oplossing dan nog eens opereren heeft men niet.

Wat zo'n vereniging - die hier genoemd wordt - zou moeten doen, is aandringen op onderzoek en aanpak van onderliggende oorzaken. Schimmel, bacterie, virus. Dan weet je gelijk wat wel en niet opties zijn voor behandeling. Daarbij: degelijk cijfermateriaal over operaties en resultaten daarvan. Contacteer mensen achteraf en vraag of t gewerkt heeft en in welke mate. Hoeveel wordt nog eens geopereerd? En nog eens en nog eens? Dat in een staatje of diagrammetje en dan wordt t inzichtelijk. Wellicht is men (artsen) dan bang dat niemand zich meer laat opereren; slecht voor kassa. Maar wel een taak voor de vereniging.

John 20 december 2013, 11:33 uur  
@viewmaster
Kreeg jij geen allergische reactie bij de eerste toediening en zo ja, hoelang heeft die geduurd of hoelang heeft alles potdicht gezeten? Gaarne even bericht. Prettige kerstdagen overigens voor alle lotgenoten!!!

viewmaster 20 december 2013, 08:58 uur  
Ja, ik voreg me dat ook af.
Hoe lang duurde het voor je een positief effect bemerkte?

Dat van die flesopener was geen goed idee. Flesje brak. Vingers waren daarentegen wel open. :-(
Toch maar gaatje prikken.

W 19 december 2013, 19:28 uur  
Beste John,

Dat is ook wat ik begrepen heb. Ik ben ook maar een leek net als jij. Ik vermoed dat niet altijd een kettingreactie op gang komt, dat de fagen die in de bacterieen worden geproduceerd soms niet voldoende in aantal zijn om die op gang te bengen en dat daarom meerdere toedieningen noodzakelijk zijn. Maar dat is gissen. Wel heb ik een paper gezien waar fagen gebruikt werden tegen chronische middenoorontsteking en daar deed men maar een toediening, die een objectiveerbaar positief effect had. In Georgie hebben ze echter veel ervaring en behandelen ze meerdere keren.

Groeten
W

John 19 december 2013, 18:24 uur  
@W
Vraagje(s). Volgens wat ik gelezen en begrepen heb, het gaat om een virus dat de schadelijke bacterie uitschakelt en het virus blijft zich vermeerderen zolang de bacterie in kwestie aanwezig is. Als dit klopt, waarom moet je dan meerdere malen bacteriofagen in je neus laten lopen? En wat resteert nadat het virus zijn werk heeft gedaan? Blijft dit dan achter in het lichaam of sterft het vanzelf uit omdat er geen voeding meer is? En wordt het reukorgaan eventueel aangetast door de bahandeling? Gaarne even uitleg a.u.b.

W 19 december 2013, 11:39 uur  
Beste W,

Ik gebruikte eerst een flesopener om de dop van het flesje phagyo af te halen. Gaat heel makkelijk.

Dan aanlengen en idd met een spuit in je neus laten lopen. Hoofd ver genoeg achterover houden, google maar eens op proetz position/irrigation.

Veel succes.
W

viewmaster 19 december 2013, 10:59 uur  
@W: Ik ben eens met de Phagyo aan het klooien geweest. Dat is nog best tricky. Ik begrijp nu pas dat jij een spuit met naald gebruikt om het spul uit het flesje te krijgen? Heb het zelf met een schaar opengeprikt en in een bekertje geschonken. 1 flesje is 20ml. 20ml zout water erbij. Dat in 2 spuiten (zonder naald dus) voor elk neusgat dus 20ml mengsel.

Dat vond ik zelfs nog best veel om in mijn neus te houden. Het spul loopt snel in je keel. Hele tijd door mond ademen anders loopt t in je keel. En hoofd ver achterover. Om dat een half uur tot een uur vol te houden is nog heel wat. Had er na een paar minuten al moeite mee.

Als je weer rechtop gaat zitten, loopt t je neus uit en moet je snuiten. Snuit je de boel er dan niet weer allemaal uit?

Hoe kwam jij zo bij je werkwijze? Ergens tips gehad, of gewoon zelf wat bedacht?

Jan 19 december 2013, 09:10 uur  
Is idd het correcte e-mailadres en de voertaal is Engels.
Rati communiceerde in het begin heel vlot. Maar aangezien hij/zij niet altijd even duidelijk of volledig was moest ik enkele vervolgmails sturen. Hierop bleef het antwoord soms langer uit en op m'n laatste e-mail van inmiddels anderhalve week geleden bleef het zelfs helemaal stil.

Rob 18 december 2013, 21:29 uur  
Ik heb zondag gemaild naar r.golijashvili@geophage.ge

Nog geen antwoord.

Kan de mail wel in het Engels?

Heeft een van jullie nog een ander emailadres of telefoonnummer?

viewmaster 18 december 2013, 19:34 uur  
Nee, nog niet gestart. Wacht op t goede moment. Even bijkomen van Ling Zhi en drukte met werk en zo. Ga t zeker proberen.

Het is t best als de verzender de genoemde TARIC code vermeld. Dan komt er bij invoering geen discussie van DHL. Hooguit door de douanediensten zelf, maar die kans is denk ik klein.

Anders gewoon gokken en laten versturen. Zodra t vastgehouden wordt bij invoering bellen of mailen en in discussie gaan. Je moet wat geluk hebben denk ik.

Jan 17 december 2013, 13:05 uur  
@John & Rob : blijkbaar heeft “viewmaster” met de Nederlandse douanediensten een regeling kunnen treffen dat het product beschouwd wordt als een voedingssupplement. Ik ben nu met de Belgische douane in contact om uit te zoeken of deze aanpak ook hier geldig is. Zolang ik daar geen absolute duidelijkheid over heb doe ik geen bestelling via internet. Dat is één. Ten tweede, zoals ik al schreef, zou ik Phagyo kunnen betrekken via iemand die regelmatig in Rusland komt. Maar tenslotte, voor ik wat dan ook doe, wil ik eerst nog bij m’n huisarts medisch advies halen. Tot dusver deze lezing, wordt zeker vervolgd. Succes bij wat jullie ondernemen. Ik zou voorstellen dat we mekaar op de hoogte houden van onze ervaringen.

John 17 december 2013, 11:44 uur  
@Rob
Oké. Laat maar horen als het zover is. Zou wel fijn zijn als ik het bedrag persoonlijk zou kunnen overhandigen, dan weet ik tenminste met wie ik te doen heb. Wellicht kan Jan ook in de 'deal' worden betrokken. Of loopt alles via Jan.

Jan 17 december 2013, 08:37 uur  
@viewmaster : al gestart met de behandeling ?
Wat mij betreft, ik heb één en ander even “on hold” gezet. Heb wel iemand gevonden die het vanuit Rusland zou willen meebrengen maar ga eerst nog wat medisch advies inwinnen.

Rob 16 december 2013, 18:48 uur  
@ John

Ik heb gemaild naar het email adres. Nog geen antwoord gehad. Als ik antwoord heb, vind ik het prima om voor twee mensen te bestellen. Mogelijk scheelt dat in de kosten. Daar hoef ik ook niet aan te verdienen, dus dan delen we de kosten.
Wel moet je dan van te voren aan me overmaken en is het voor eigen risico als het spul niet aankomt.

John 16 december 2013, 10:20 uur  
@Rob
Eventueel dubbele portie bestellen. Ben bereid 100 euro extra te betalen voor de moeite. Wel goed afspreken vooraf. Laat maar horen. Heb dit voorstel ook al aan W gedaan, maar die kon er blijkbaar niet aan beginnen.

Rob 15 december 2013, 12:54 uur  
Na een nieuw matras te hebben gekocht waren drie maanden lang alle klachten weg.

Twee weken geleden een keelontsteking en een week later zijn alle klachten weer terug. Om gek van te worden...

Ik ga Bacteriofagen bestellen.

W 9 december 2013, 20:06 uur  
Beste Viewmaster,

Nou, da's mooi! Inderdaad spul in mijn neus (eerst op juiste zoutgehalte brengen! zie mijn eerdere post) terwijl je met je hoofd achterover ligt en dan 30min tot 1 uur laten inwerken...

Ben benieuwd!

Groeten
W

vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | volgende

Leden Bezoekers
38 336794


Startpagina
Gastenboek
LedenlijstAlleen toegankelijk voor leden