mijn idool Elvis Presley

Welkom op de community mijn idool ''Elvis Presley''

153.432 bezoekers 35 leden Log in

reisverslag van onze trip naar Memphis Tennessee

Onze reis naar Memphis Tennessee (06-08-2004 tot 17-08-2004)

S'morgens rond een uur of half 4 opgestaan,heb niet veel geslapen die nacht was zo zenuwachtig voor het vliegen.Eerst en bakkie koffie genomen en een sigaretje en toen nog een en nog een voor de zenuwen.Heb rond half 5 Jos uit bed geroepen ,we moesten om half 6 vertrekken omdat we eerst nog naar Alphen aan de Rijn moesten waar eenn collega van Jos woond en die bracht ons naar Schiphol.Zijn daar om 8 uur vertrokken en toen ging het grote avontuur voor ons beginnen.Koffers afgeven ,inchekcen,en toen wachten tot het 10:25 uur was .Hebben een beetje rond gekeken op schiphol

.Toen was het tijd om in het vliegtuig te stappen ,de zenuwen gierde door me keel was de eerste keer dat ik ging vliegen.Maar goed daar gingen we dan,vond het stijgen niet echt prettig,maar de rest van de vliegreis heb ik genoten.We kwamen rond 14:00 uur plaatselijke tijd aan op het vliegveld van Atlanta waar we moesten wachten tot 17:20 uur(alles is nu plaatselijke tijd)voor we door zouden vliegen naar Memphis.Hebben daar lekker wat gegeten en de boel verkend.Toen was het tijd om door te vliegen naar Memphis.Het kon voor mij niet snel genoeg gaan.En dan eindelijk we waren in Memphis dan is het controle,controle en nog eens controle,en koffers ophalen.Buiten stond de bus te wachten die ons naar het hotel zou brengen in Tupelo.We reden al een tijdje door Memphis toen ik opeens een bord zag met Elvis Presley Boulevard nou toen ging me hart wel even sneller kloppen ,want hier staat dus het huis van Elvis,toen we het zagen is de bus even een paar minutjes gestopt zodat we even een glimp konden opvangen.Had het liefst gelijk daar binnen gaan kijken maar we moesten nog 2 dagen wachten voor het zover was.Dus reden we weer verder richting Tupelo,ze reden langs bezienswaardigheden van Memphis,ook kwamen we langs de Mississippi rivier heel mooi om te zien.Op een gegeven moment was de buschauffeuse de weg kwijt ,dus zij vragen bij een pompstation,was uitgelegt hoe te rijden dus daar gingen we weer,maar het lukte haar nog niet om in Tupelo bij het hotel te komen.Nou nog maar eens vragen dus(en wij allemaal natuurlijk lachen he).Weer uitgelegt,bleek dat ze gewoon rondjes had gereden.Nou eindelijk is het dan toch gelukt en komen we aan bij het hotel.Geloof wel anderhalf uur later als geplend.(lekker na 9 uur vliegen)Dus toen was het inchecken in het hotel en konden we naar onze kamer.Hebben eerst wat gedronken en toen zijn we naar bed gegaan.De vogende ochtend zouden we optijd vertrekken voor een rondleiding door Tupelo.We waren optijd wakker en zijn lekker wezen ontbijten en toen op het gemakkie naar de bus.Staat daar twee politieauto's en motorpolitie,dacht HE,is dat .Blijk dat we onder politie bergeleiding door Tupelo gaan.Op sommige plekken moest het verkeer wachten tot we langs waren ,vond het wel wat hebben ,de chauffeur zei nog,''nu kunnen jullie je ook een dagje vip voelen.In Tupelo hebben we de Tupelo Hardware bezocht dat is de winkel waar Gladys ,Elvis eerste gitaar kocht,ook hebben we de Lowhon school bezocht en de Milam school waar Elvis op heeft gezetten.Verder hebben we bij ons verblijf in Tupelo het ''Tupelo museum '' bezocht,daar stonden allemaal oude spullen die te maken hadden met de geschiedenis van Tupelo ,we zijn in oude huisjes geweest ,de èen was een schooltje ,de ander een kerkje,verder was er een klein stukje ingericht ,over Elvis.Verder zijn we naar het geboorte huis van Elvis geweest,was heel erg klein,en er was goed te zien dat Elvis daar met zijn ouders in armoede leefde.Heb nog samen met Jos op het schommelbankje gezetten waar Elvis ook op zat.Er werd daar bij het huisje een toespraak gehouden om ons welkom te heten.Het amerikaanse volkslied werd gezongen ,en de amerikanse vlag werd er geheesen,was prachtig om te zien.Ook zijn we in het memorial kerkje geweest wat tegen over het huisje staat,Er werd daar door een groepje van 4 mannen hele mooie gospels gezongen.Verder ben ik natuurlijk ook in het souveniers shopje geweest wat daar was,heb er een hele mooie Elvis lamp gekocht,een tas wat kaarten en wat kleine souveniertjes.In het hotel kregen we een BBQ en een banket met na afloop een elvis disco.

Op 9 augustus vertrokken we s'morgens vroeg met de bus naar Memphis,we hadden een soort sight seening tour,waar we langs plekken gingen die met Elvis had te maken .We zijn naar de'The Overton Park Shell'' geweest waar Elvis zijn eerst optreden had,Heb nog ff tegen de muur aangeleund waar Elvis dan stond te wachten voor hij moest optreden.We hebben ook de Hunes J.R Hight school bezocht waar elvis in Memphis op zat. Ook zijn we naar de Sun Studio geweest waar Elvis zijn eerste plaatje opnam,en we hebben de plek bezocht waar Martin Luyher King is vermoord.In de loop van de dag kwamen we bij het hotel aan .Hadden daar een mooie kamer .S'avonds zijn we met de shuttle bus naar Graceland gegaan ,konden er wel niet naar binnen maar ,maar was blij dat ik al voor het hek stond.Aan de overkant van Graceland is de ''Graceland plaza''met alleen maar Elvis shops,nou heb daar me ogen uitgekeken ,wat daar niet te koop is,zoveel.Op een grasveldje stond een heel groot televisie scherm waar van alles van Elvis werd gedraaid,er was ook een grote tent waar door verschilende mensen Elvis liedjes werden gezongen ,was er een hele gezellige sfeer.De volgende dag hadden we de ''Plantium Tour',We gingen nu dus Graceland bezoeken.Eindelijk.Nou daar kwamen we aan op de Graceland plaza,werden eerst een foto gemaakt waar je voor een grote muurschildering staat van de Graceland hekken,toen het busje in wat ons naar de graceland bracht,en daar stonde we dan voor het huis van Elvis.eerst werd er van alles verteld over het huis en toen mogen we eindelijk naar binnen.Ik dacht jeetje staat nu echt binnen in het huis van Elvis,kon het eerst niet geloven,het is er wel kleiner als dat ik had gedacht maar o zo mooi,je mocht alleen alles beneden zien boven is alles prive.Maar wat een kamers .

Dit is dus de living room ,met achterin de music room.Aan de overkant ervan is de Dining Room

en aan het eind van de gang de slaapkamer van elvis ouders

dit is de keuken op graceland

The t.v Room

the Pool Room

The Jungle Room

Hier de Hall of Gold met allemaal onderscheidingen die elvis heeft gekegen

En toe kwamen in de The Reqouetball building met alle pakken en gouden platen van Elvis

wat een indrukwekkend gezicht om al die pakken zo bij elkaar te zien.Ook zijn we nog in het kantoortje van Vernon geweest.Toen was het moment daar om naar het graf van Elvis te gaan.kan niet beschrijven wat je dan voelt om eindelijk daar te staan.Had iets heel onwerkelijks voor me,zo lang gehoop er eens te staan en nu was het dan zover.

ik staat hier in het midden met rechts Lonie en links Mien

Het stond er helemaal vol met bloemstukken en het graf lag ook vol met bloemen ,knuffels en kaartjes.Heel indrukwekkend om te zien,dat zoveel mensen van over de hele wereld elvis komen herdenken.Na een tijdje aan het graf te zijn geweest zijn we weer met het busje terug gegaan naar de plaza.WE zijn toen naar het vliegstuig van Elvis gegaan de Lisa Marie,was mooi om te zien van binnen.

En daarna nog in de winkeltjes gaan kijken ,er is zo veel te koop keek me ogen uit.Later zijn we met de shutlle bus terug gegaan naar het hotel,hebben er s'avonds lekker gegeten en de rest van de avond een beetje rond gehangen in de lobby.De andere dagen zijn we naar Bealestreet geweest(memphis downtown)Waar ook het beeld van elvis staat.Zijn daar ook weer wezen shoppen en we hebben een boot tocht gemaakt op zo'n oude radarboot over de Mississippi.

Verder hebben we ook het bappist memorial hospital gezien waar elvis naaar toe is gebracht na dat hij was overleden.En we zijn naar karateschool van Kang Rhee geweest die elvis karateles gaf,Hij gaf een demonstratie en vertelde over elvis.Na aflooop kon je met hem op de foto.Elke avond zijn we naar Graceland gegaan ,gewoon lekker van de sfeer proeven die daar is.En natuurlijk weer wat kopen.Heb er een goude plaat,tasjes een beeltje van elvis,boeken ,cd's dv's,t'shirts een mooie gouden elvis ring en een glas in lood lijst  met de pauw erin die in de living room op graceland ook is(zie bovenste Foto) en wat kleine souvenirs gekocht.Ik was niet uit de winkeltjes weg te slaan hahaha.Op 15 augustus was er de Candle Vigel de herdenkung voor elvis,een avond van te voren zaten er al mensen voor Graceland,wij zijn er zo tegen de avond in de rij gaan staan(overdags waren we al bij graceland wezen kijken en we zijn maar de tent geweest waar diverse mensen weer optraden).Eerst was er eentoespraak en er werden liedjes van Elvis gedraaid,was een hele aparte sfeer er waren ongeveer 80.000 elvisfans.En wat een mooi gezicht was het toen het donker was en iedereen zijn kaarsje aanstak.Wij hebben 3 uur in de rij gestaan toen we bij de hekken kwamen ,kregen daar een kaars want die hadden we niet ,en stonden mensen met fakkels waar je ze bij aan kon steken.Van de hekken tot aan het graf was het een hele rustige sfeer je hoorde elvis zingen, heel apart om mee te maken ,toen kwamen we aan bij het graf waar ik op mijn eigen manier Elvis hebt herdacht.

Na afloop hebben we met de groep waar we mee waren onze kaarsjes voor Graceland op de straat gezet,en hebben we nog wat rond gekeken en zijn toen weer terug naar het hotel gegaan.Waar we nog met z'n alle gezellig in de lobby hebben gezetten.Ge andere dag zijn we nog maals naar Graceland gegaan want voor ik weer naar huis ging wou ik nog een keer in het huis,heb toen alles nog maals op het gemakkie gezien ,zag dingen die ik de eerste keer niet had gezien omdat ik toen foto's aam het maken was.En voor de laatste keer nog naar het graf.en floor wou natuurlijk ook wel even haar naam op de muur zetten bij Graceland.

weet niet of het te zien is maar staat met rode letters geschreven.Zijn toen ook voor de laatste keer nog naar de winkeltjes geweest,want heel de vakantie liet ik te zeuren dat ik nog een mooie elvis schoudertas wou hebben ,nou die heb ik dus ook nog ff gekocht.ávonds hebben we in het hotel met het groepje waarmee we naar de Candle vigel waren geweest heerlijk gegeten,was gezellig de rest van de avond in de lobby gezetten,had geen zin meer om nog naar de plaza te gaan.Toen we weer naar boven gingen hebben we onze koffers nog ingepakt want de andere dag gingen we dus weer naar huis.DE andere morgen beetje op tijd opgestaan gaan douche en naar beneden voor het ontbijt.Daarna terug naar boven alles nog nageken of we niets waren vergeten,en toen de bagage naar beneden gebracht.De bus bracht ons naar het vliegveld van Memphis>Weer heel veel controles en ja hoor toen ik door het poortje liep ging het alarm af schrok me wilt,moest met een vrouw me en op een stoel gaan zitten en me schoenen uit doen waarna ik werd gefouileert ,alles zal wel goed zijn geweest want moch weer verder,we vlogen  eerst weer naar Atlanta.Daar ook weer door het controle poortje ,en ja hoor ook daar ging die af,weer apart gezet schoenen uit en weer fouileren,ook werd heel me tas leeg gehaald ,het bleek gewoon de gespen aan me broek te zijn waardoor die afging.Hebben een paar uur moeten wachten voordat we met de vlucht naar Amsterdanm konden ,heb in de tussentijd  nog maar wezen taxfree shoppen wou nog wat meenemen voor het thuisfront.Toen konden we dan in- stappen in het vliegtuig,weer een lange weg terugBeetje film geken kon niet slapen .Na een vlucht van ongeveer 9 uur kwamen we dan aan op schiphol,koffers gaan zoeken en afscheid genomen van de mensen van de groep.Heb gelukkig niets aan hoeven geven ,nou we waren bepakt en bezakt.En daar stond dan Jos zijn collega die kwam ons weer ophalen,zijn nog bij hun thuis wat wezen drinken en natuurlijk allles verteld over de reis ,raakte er niet over uitverteld.Toen was het tijd om toch maar weer eens naar huis te gaan,moesten nog 2 uur rijden.Waren blij dat we toen weer thuis waren ,hebben de familie gebeld dat we er weer waren en ben toen een beetje gaan uitpakken en opruimen en de vuile was van de vakantie gedraaid.En daarna op de bank neergeploft wat waren we moe zeg.Slapen ging de eerste paar dagen niet zo lekker door de jetlag.We hadden het weekend nog om een beetje bij tekomen want s'maandags moesten we weer gaan werken.Het was een prachtige vakantie die ik voor geen goud had willen missen hoop er echt nog een keertje terug naar te gaan.Dit was het verslag van onze reis naar Graceland 2004.Hoop je het een beetje leuk vond om te lezen.

voor de andere foto's van de vakantie zie links in het rijtje  onder ''onze foto's van de reis naar Memphis 2004''