Muzikaal jaarverslag 2008

Op deze pagina treft u een overzicht aan van de bijzondere activiteiten die Concordia in 2008 organiseerde. Daarnaast hebben wij ons zeker niet onttrokken van onze maatschappelijke functie. Naast onze eigen concerten werkten we mee aan de aubade op koninginnedag en het inhalen van Sint Nicolaas. De nationale dodenherdenking viel dit jaar op zondag en de lampionoptocht werd in verband met de weersomstandigheden afgelast.

Jaarconcert Muziekvereniging Concordia
-Vrijdagavond 14 maart

Na het jaarconcert werd het tijd voor de buitenoptredens. Dit jaar besloot Concordia ook het zogenoemde Wadiconcert te organiseren. Dit werd door de leden zo genoemd omdat het plaats vond in de Wadistraat. Concordia organiseert eigenlijk elk jaar wel een bijzondere repetitie. Vorig jaar vond het plaats bij de vijver van dorpshuis de Wimpel.

.Muziekfestival Sint Philipsland.

zaterdag 27 september 2008

In verband met het 105 jarig bestaan van muziekvereniging Concordia in 2007, werd er op Sint Philipsland op zaterdag 27 september een muziekfestival georganiseerd. Dit festival stond vorig jaar eigenlijk al op het programma, maar wegens omstandigheden kon het toen geen doorgang vinden. Echter dit jaar was het muziekfestival terug van weggeweest!

Het weer zat ons verschrikkelijk mee. Toen de gastkorpsen Accelerando uit Sint-Annaland en Euterpe uit Sint-Maartensdijk aankwamen bij dorpshuis de Wimpel scheen het zonnetje aan een blauwe hemel en was er geen zuchtje wind. Het dorp zou op deze schitterende middag bruisen van muziek en daar gingen wij voor zorgen! Rond kwart over drie begonnen we met een instructie voor de korpsen waarin we even onze bedoelingen kenbaar maakten. Daarna leidde onze dirigent de generale repetitie van het nummer The Battle Hymn of the Republic. Zodat om half vier het eerste korps (Euterpe) kon starten.

Alle drie de korpsen maakten een individuele rondgang door het dorp. Deze routes leiden naar de Voorstraat. Daar was inmiddels al veel publiek aanwezig. We speelden gezamenlijk onder leiding van onze dirigent Walter Siol de volgende marsen :Juniora, Symplicita, Drumbo en Battle Hymn of the Republic. Het was een geweldig gehoor, honderd muzikanten die dezelfde mars blazen! Het geheel werd afgesloten met het Wilhelmus.

Hierna werden de verschillende korpsen door een aantal van de leden van Concordia samengevoegd tot een groot mammoetkorps met 100 muzikanten. Tenslotte marcheerde het mammoetkorps van de Voorstraat met een omweg terug naar de Wimpel, waar we allemaal een lekker koud biertje kregen. We kunnen terugkijken op een zeer geslaagde, gezellige en muzikale middag. Met dank aan alle muzikanten, publiek, vrijwilligers en de sponsoren.

Meer foto's van het muziekfestival treft u aan in het foto-album. Klik hier als u het foto-album wilt bezoeken.

Dirigent Walter Siol 50 jaar!

Afgelopen maandag 29 september werd onze dirigent, Walter Siol, vijftig jaar. Dit mochten we als vereniging natuurlijk niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Vooral ook omdat Walter gewoon op zijn eigen verjaardag een repetitie en een vergadering plande! Toen de repetitie startte met het werk Poseidon zette de fanfare in plaats van het begin van dat werk het lang zal hij leven in. Toen we uitgespeeld waren kreeg Walter namens de vereniging door voorzitter Bram Boon gelukswensen, een bos bloemen en een taart aangeboden. Aangezien Walter niet wist of wij aan zijn verjaardag gedacht hadden had hij zelf ook gebak bij zich. Hij maande iedereen dan ook aan in de pauze zeker een stuk gebak en twee koeken te eten. Het was heel erg gezellig! Hieronder wat foto's en het filmpje!

Teksten: Muziekfestival, verjaardag Walter: Jan Everaers
Uitje kerstmarkt in Dordrecht: Leontien den Braber