Rondje West Canada

Welkom op

145.168 bezoekers 5 leden Log in

12 Reisverslag Sander en Marissa

Dag 1 Zaterdag 30-06-07

Ha iedereen, ons eerste stukje van het reisverslag.

Marrissa was al vroeg uit de veren, ze was om 8 uur al wakker maar ja het was nog 5 uur wachten voor dat we vertrokken dus ging ze nog maar wat spelen. Ondertussen lag ik nog lekker te slapen maar om 9 uur was ik toch ook al wakker. Alle kleine dingen nog een beetje verzamelen nog wat spelletjes, boeken, de gameboys en knuffels. Nog even achter de computer maar dan ding dong de deurbel, de treintaxi was er. Alles nog even checken en ondertussen de koffers inladen, de buren nog even gedag zeggen en dan gaan we op naar het station. Eenmaal op het station aangekomen stopt de chauffeur precies voor het gebouw. Hij haalt al onze koffers uit de taxi en wenst ons een prettige reis. Na 20 minuutjes wachten op het perron komt de sneltrein die ons naar Schiphol zal brengen. De koffers naar binnen sleuren en dan kan de trein vertrekken. De koffers laten we staan in het gangpad en zelf gaan we een plaatsje zoeken. Na een 2 uur durende trein reis komen we aan onder Schiphol uitstapen en dan de koffers uit trein sleuren, met de roltrap naar boven en dan zijn we in het reusachtige Schiphol. Ok we zijn er op naar de incheckbalie maar als we daar aan komen staat er zóóóóóóóón lange rij dat we er een uur stonden voordat we waren ingecheckt. Alleen nog de douanen maar ja je mag niet meer als 100 ml vloeistof meenemen op het vliegtuig. Dus alles wat we nog bijhadden van drinken moesten we weggooien of opdrinken. We kwamen zonder problemen door de douanen. Eenmaal door de douanen is het half 6 nog snel wat eten en drinken en dan naar de gate maar ook daar is het súúúúúúúper druk. Nog even naar de vliegtuigen kijken en dan maar in de rij gaan staan. Eindelijk zijn we er dan onze tassen worden nog doorgekeken en dan maar wachten tot we in het vliegtuig mogen. En ja hoor, na een tijdje mogen we in het vliegtuig stappen. Eenmaal in het vliegtuig lopen de zenuwen bij mij hoog op. Nadat iedereen is ingestapt beginnen we met taxien naar de startbaan. En ja hoor daar gaan we. OP WEG NAAR CANADA!!!
In het begin van de vliegreis gaat de tijd snel. Het was al erg laat maar Marissa en ik hadden nog helemaal geen slaap. Maar op de helft begint het toch al aardig saai te worden. Marissa
begint ook buikpijn te krijgen en moet ze overgeven. Daarna gaat het weer beter.
Na 9 uur vliegen landen we op het vliegveld van Calgary. Meer dan de helft van de mensen stappen hier uit. Wij moeten blijven zitten en na 3 kwartier stijgen we weer op, verder naar
Vancouver. De slaap en vermoeidheid zitten er al flink in. een uurtje later landen we op het vliegveld van Vancouver. We stapten uit het vliegtuig en gingen onze koffers halen maar
eerst moesten we weer door de douane. Met onze koffers op een karretje gingen we op zoek naar Airporter, de bus die ons naar het hotel zou brengen. Marissa en ik waren doodmoe. Toen bleek ook nog eens dat Airporter op dat tijdstip niet meer reed dus namen we een taxi. Eenmaal ingecheckt en de spullen in de hoek gepleurd doken we ons bed in voor een lange lange nacht.

Dag 2 Zondag 01-07-07

We zijn nog maar net in Canada en we hebben al een feestdag. Vandaag is het namelijk CANADA DAY. Iedereen is deze ochtend al erg vroeg wakker, behalve ik. Na een douche
genomen te hebben en aangekleed beginnen we aan een stevig ontbijt. Marissa eet pannekoekjes met heerlijke maple syrup en ik met roerei, bacon en hashbrowns(rosti).
Na het ontbijt brengt de taxi ons naar Granville Island waar we de Aquabus nemen naar het eiland. Daar gaan we kijken naar de grote overdekte markt. Er is heel veel te zien.
Daarna nemen we weer de Aquabus die ons naar Sciebce world brengt. Vandaar lopen we naar Chinatown een mooie chinese wijk met je raad het nooit, heel erg veel chinezen.
Vanuit Chinatown lopen we door een niet al te frisse buurt naar Gastown waar we tegen The Old Spagetti Facory aanlopen. Daar gaan we eten denken we want we hebben al
eerder over dit restaurant gehoord. Het eten was er heerlijk. Dan lopen we verder door Gastown en komen bij the Steamclock. Nadat we op de foto zijn gegaan lopen we door
naar Canada Place. Er is vanalles te doen voor het feest van Canada Day. Na een hele poos lopen over Canada Place en opgescheept met heel wat vagetjes, speltjes en dat soort dingen gingen we terug naar het hotel waar Marissa en ik vermoeid aankwamen. Na een tijdje spelen op onze kamer gingen we eten. We vonden het eten lekker maar ook zoals bij het ontbijt was het eten wel zwaar. Na het eten terug naar onze hotelkamer en na een tijdje omdat we moe waren ons bed in.

Maandag 03-07-07

Iedereen is goed uitgelapen maar dat moet ook wel want we gaan een grote tocht om Stanley Park maken met de fiets . Eerst natuurlijk ontbijten en ja hoor het is weer een bord vol.
Nadat Marissa haar zacht gekookt ei op heeft en ik mijn pannenkoekjes met maple syrup gaan we terug naar de kamer waar we alles inpakken om de fietstocht te maken. Nadat we dat
gedaan hadden zijn we met de shuttel van het hotel naar het fiesverhuurbedrijf Spokes gereden waar we onze fietsen huurden om mee Stanly Park rond te rijden. Eenmaal aan de rand
van het park zien we dat een stuk van het park afgesloten is voor opknapping want in december 2006 was er een grote storm in Vancouver en een stuk van de kust is gewoon afgebroken dus ja dat weten we ook weer maar we vinden het wel super jammer. Dat houd ons niet tegen om er een leuke dag van te maken. Met een lekker temperatuurtje fietsen we langs de kust. af en toe eens stoppen bij de mooie uitzichten en dan weer verder. Als we bij de Lions Gate Bridge zijn aangekomen gaan we dwars door het park waar we opeens een grote dikke boom op de weg zien liggen waar ze een stuk hebben uitgezaagd zodat je toch gewoon door kunt fietsen. Even lunchen bij de snackbar aan Third Beach en dan een grote helling af en langs de kust weer verder. Eenmaal terug waar we begonnen zijn brengen we onze fietsen terug naar Spokes. We gaan dan tevoet terug in het park naar het Vancouver aquarium. We zien daar alle mogelijk soorten vissen, inktvissen, dolfijnen maar het mest bijzonder waren toch wel de Belugas. Dit zijn kleine witte walvissen met veel blubberend vet. Ze vertelden er vanalles over in de show. Kunstjes konden ze niet echt doen, daar waren ze te dik voor. Daarna gingen we met de taxi terug naar het hotel en hebben 's avonds weer in de White spot gegeten en de dag afgesloten.

Dinsdag 04-07-07

7 uur 's ochtends: Marissa en ik zijn al wakker en gaan achter de laptop zitten terwijl mama en papa nog slapen maar algauw worden ook zij wakker. Na het ontbijt ga ik en Marissa
gamen terwijl mama en papa alles inpakken want vandaag gaan we de camper ophalen. om 10 uur zou de taxi komen maar hij kwam wel 20 minuten te laat! het was meer dan een half
uur rijden en dan stonden we oog in oog met wel honderden campers. eerst natuurlijk veel papieren invullen en een video over het gebruik van de camper bekijken. Als laatste nog een controle van de camper en dan kunnen we weg. Papa moet nog wel de camper leren besturen want alles werkt heel anders dan in een gewone auto. Na 10 minuten rijden we dan
eeeeindelijk weg richting Langley. onderweg zoeken we een supermarkt maar we kunnen er geen vinden. Dan maar eerst naar de camping. Als we op onze plaats komen merken we
dat er heeeeeeel veel muggen zitten. Ze vreten je werkelijk op. Mama ruimt de camper in en wij gaan zwemmen in het kleine maar lekkere zwembad. daarna halen we een pizza in het dorp en proberen weer een supermarkt te vinden maar nee hoor. Mama was al helemaal in de stress en wou terug gaan maar papa stopte en vroeg het aan een paar voetgangers. We zaten er dicht bij en met een volle camper reden we terug naar de camping. Daar bleek dat ons plaatje ingepikt was dus moesten we terug naar de receptie. We kregen een ander plaatsje en toen we eindelijk stonden was het al donker en doken we snel het bed in.

Woensdag 04-07-07

We worden wakker met veel muggenbulten. Vandaag wordt het een dag van familie bezoeken.
Na het ontbijt belt papa naar Marion, zijn nicht. ze woont vlak in de buurt en komt naar ons toe. We maken kennis met elkaar en rijden daarna naar ome Dries, de vader van Marion.
Ook daar kennismaken en na een tijdje gaan we naar tante Bettie die in een verzorgingshuis woont.
Het is dan al middag dus tijd voor de lunch in Danny's. Dan weer terug naar het huis van Ome Dries waar we thee drinken, foto's bekijken en door de tuin lopen. Mama wil nog
naar Fort langley maar papa en Marissa willen liever nog even opfrissen in het zwembad van de camping. Dan rijden we met de camper naar Marion waar we kennis maken met de hele
familie en dat zijn er heel wat. Ze hebben wel 7 kids en er logeert ook nog een neefje. Al snel vroegen de jongens of ik wilde tafeltennissen. Ik kon goed mijn engels oefenen want
nederlands spraken ze niet. Ze hadden ook nog een grote trampoline en fietsen waarmee we een rondje door de wijk hebben gefietst.
Na het eten sprongen we weer op de bikes en hebben we ook nog hockey gespeeld. Tegen tienen was het al weer bedtijd. Jammer want ik vond het hardstikke leuk die dag.

Donderdag 06-07-07

We hadden de camper bij Marion laten staan omdat hier veeeel minder muggen zitten. We krijgen een lekker ontbijt van ei, sausages, gebakken aardappelen en toast. Dan is het tijd om afscheid te nemen en gaan we aan onze reis beginnen. Als eerste komen we de Bridal Veil Falls tegen, een waterval die als een sluier naar beneden komt. Prachtig!
We rijden verder Manning Provincial park in en stoppen om te eten. Tot onze verbazing zit het gras vol met een soort eekhoorntjes maar ze lijken meer op stokstaartjes. leuk om te
zien hoe ze mijn stukjes pizza opeten!
Daarna maken we een korte wandeling langs Beaver Pond Trail. Er zou veel wild moeten zitten maar daar is het nu te heet voor. We rijden de berg op naar de Cascade Outlook
waar we van prachtige uitzichten genieten. Papa moet zonodig nog hoger de berg op over een hobbelig en stoffig pad. Alles rammelt, wat een herrie!! we parkeren de camper en lopen de Paintbrush Trail. Onderweg ligt er zelfs nog sneeuw wat ik lekker bij papa in zijn nek kan gooien. ook komt er een mooie vogel bij ons zitten als we even aan een picnicktafel iets
drinken. Dan weer terug over die hobbelige weg naar beneden en dan verder naar het stadje princeton waar we na veel moeite een camping aan een rivier vinden. De eigenaar is
net een cowboy en zo praat hij ook. Eten, nog ff spele aan de rivier en dan knorren maar.

Vrijdag 06-07-07

We gaan weer verder. Vandaag staat Manning Provincial park op het programma maar eerst gaan we naar Hope Slide. 40 jaar geleden is een heel stuk van een berg naar beneden
geschoven en een heel dal heeft bedolven.
Aangekomen in het Manning PP gingen we eerst eten. Tot onze verbazing zagen we allemaal kleine eekhoorns maar ze leken meer op stokstaartjes. Prachtig om ze bezig te zien.
Bij Beaver Pond deden we een kleine wandeling. Er zou veel wild moeten zitten maar daar was het te heet voor. Met de camper klommen we de berg op om van de prachtige uitzichten te genieten. Daarna gingen we nog verder de berg over een hele hobbelige en stoffige weg. Eenmaal boven hebben we de Paintbrush Trail gelopen waar zelfs nog ijs lag. Dat kon ik
lekker bij papa in z'n nek gooien.
We reden verder het park uit naar het stadje Princeton waar we na veel zoeken toch een camping vinden aan de Similkameen river. De eigenaar leek net een echte cowboy en zo praatte hij ook. Met het ruisen van de rivier vielen we in slaap.

Zaterdag 07-07-07

Papa maakt ons vroeg wakker want ze willen vroeg vertrekken(niet mijn idee!!). Als eerst komen we bij de Grist Mill waar we een oude graanmolen zien die werkt op waterkracht.
We rijden dan door het dorre landschap rond Osoyoos. In Osoyoos Lake(koud!) kunnen we even lekker zwemmen want in die streek is het heel heet.
's Avonds komen we aan bij een camping aan Cristina Lake waar we weer een keertje gaan zwemmen. Maar Marissa komt al snel terug bij de camper met een opgezwolen knie. Nadat
we gegeten hebben gaat Marissa nog even zwemmen en werk ik mijn verslag nog bij. Daarna kruip ik lekker m'n bed in. Om weer even uiterusten

Zondag 08-07-07

Ook deze dag vertrekken we vroeg van de camping en gaan naar Nelson. Na een tijd komen we in Nelson aan. We gaan eerst ff boodschappen doen en maken een rondwandeling
door het stadje. We stappen ook nog even een internetcafe binnen om de laatste verslagen op de site te zetten.
We gaan verder naar Ainsworth Hot Springs waar we in een heerlijk warm zwembad springen. Er zijn ook nog caves(grotten) waar natuurlijk warm water van 41 graden uit de bronnen
in de grond in stroomde. Naast de grotten is nog een klein plons badje van maar 10 graden. dat verschil is wel heel erg groot!!!!
We rijden verder naar De Kootenay Ferry die ons overzet naar de andere kant van Kootenay Lake.
We nemen de weg naar het zuiden langs Kootenay Lake naar Creston waar we weer een camping opzoeken.

Maandag 09-07-07

Nadat we ontbeten hebben en de drukregelaar voor het water hebben teruggebracht rijden papa en mama verder terwijl Marissa en ik een film kijken. Vandaag wordt het een dag van veel rijden. Na een tijdje gereden te hebben komen we aan in Fort Steele. Fort Steele is ongeveer het zelfde als Fort Langley alleen is Fort Steele groter en er wordt de tijd van 1898 uitgedrukt.
We zijn nog maar net in het eerste gebouw of we zien al mensen die kleding aan hebben uit de tijd van 1800. We krijgen een kaart mee en wandelen door Fort Steele. We komen in elk huis wel iemand tegen die aan het werk is of uitlegd hou het vroeger ging met dat of dat werk. Na Fort Steele rijden we weer verder langer en langer maar daar hebben Marissa en ik geen last van want wij zijn nog steeds film aan het kijken. Na een hele tijd rijden roept mama door de camper dat we onze horloges een uur vooruit moeten zetten want we zijn door de tijdsgrens gegaan. Nadat we door de tijdsgrens zijn gereden moet de provincie Alberta niet ver weg meer zijn. En ja hoor we zijn in de provincie Alberta. We rijden door naar het plaatsje Sparwood. Daar zien we de grootste truck van heeeeeel de wereld. Papa is zelfs nog kleiner dan het wiel en ik kan zelfs in het wiel liggen. Nadat we de truck gezien hebben en nog even boodschappen doen gaan we naar de camping. Op den duur komen we aan bij Sleepy Hollow camping waar we een plaatsje zoeken, even eten en dan lekker ons bed inkruipen. TOT MORGEN.

Dinsdag 10-07-07

We worden waker op Sleepy Hollow camping waar we na het ontbijt wegrijden om vandaag Waterton lakes National Park te bekijken. Na even rijden over de Pincher Creek weg komen
we aan bij Buffalo Paddock waar een kleine groep buffels een enorm stuk land heeft maar wel met om heining eromheen. Eemaal boven op het uitkijkpunt zien we de buffels staan.
Dat is heel bijzonder want een groot deel van de vlakte zie je gewoon niet. We rijden verder naar het infocentrum waar we veel uitleg krijgen over de trails (wandelroutes) en hoe we
reageren als je oog in oog staat met een beer. Daarna gaan we naar de camping die de mevrouw van het infocentrum had aangewezen om een plekje te reserveren. Als we ons plekje
(onder de bomen) heben uitgezocht rijden we verder naar de Red Rock Canyon waar we eerst gaan eten maar als we de camper neerzetten zien we onze eerste grote wilde dieren
de Mountain Goats. Na het eten gaan we de Blackiston Trail wandelen naar de Blackiston Falls. Als we bij de waterval zijn aangekomen en hem gefotografeerd, gefilmd en bekeken
hebben besluiten we nog een stukje verder te lopen maar opeens staat er zo'n grote Mountain Goat achter ons, dus we gaan even aan de kant maar ik ga net aan de verkeerde kant staan want opeens begint die geit te rennen in mijn richting. Ik schrik me natuurlijk dood maar gelukkig gaat hij achter me langs, dat is een hele opluchting. Eenmaal als we terug zijn doen we nog de trail Red Rock Canyon van maar 700m. Na de trail nog even afkoelen in het koude water en dan verder rijden naar Cameron Lake. Als we onze camper neerzetten roept mama 112 (onze code die we afgesproken hebben als we een wild dier zien) en ja hoor een hert, maar we zien het maar heel kort want het loopt al heel snel weg. We gaan naar het meer waar de bergen aan de andere kant van het meer al in Amerika liggen. We vinden het zo mooi dat Marissa en ik een waterfiets wilen huren. Papa en mama zeggen met tegenzin JA maar achteraf hebben ze er veel spijt van. Het is nu al aan het eind van de middag dus we gaan naar Waterton Town om wat de gaan eten. We eten in het restaurant Zem´s. Nadat we onze buikjes vol hebben gegeten gaan we nog een trail wandelen, Bears Hump. Mama is na de eerste 10 meter wandelen al aan het hijgen als een paard maar het gaat al snel weer beter. Op de trail zou je beren kunnen zien maar helaas we zien geen beren. Wel zien we veel ground squirrels. Eenmaal boven hebben we een adembenemend uitzicht. Daarna gaan we terug naar beneden waar we de camper naar onze gereserveerde plaats op de camping rijden. Nog wat verslagen typen en nog wat kaarten en dan lekker naar bed. Welterusten.

Woensdag 11-07-07

Vandaag wordt het weer saai, heeeeel veeeeel rijden maar we gaan vandaag ook nog naar Head-Smashed-In-Buffalo-Jump. Nadat we 141km hebben gereden komen we aan in
Head-Smashed-In. Iedereen moet vanaf nu zijn eigen rugzak dragen en papa laat dat dan ook merken dat hij iedereen zijn eigen rugzak wil zien dragen. Maar als we er bijna zijn
roept papa dat hij zijn eigen rugzak is vergeten!!!! Wij lopen verder terwijl papa terug naar de camper rent om zijn rugzak te halen. Eenmaal boven aangekomen is er een optreden
aan de gang dat heet A Celebration of Dancing & Drumming waar een stam van de indianen iets van hun dans cultuur laten zien. We kijken er even naar maar daar na gaan
we naar binnen waar we een hele uitleg krijgen over hoe we het het beste alles kunnen bekijken. In het theater zien we in een film hoe de indianen jaagden met de klif zodat we
een idee krijgen van hoe ze jaagden.
Toen de film klaar was zijn we naar de werkelijke klif gegaan waar de indianen stam echt heeft gejaagd. De klif is maar een paar meter diep maar vroeger was hij
veel groter toen was hij wel 10 meter, als je daar af zou vallen (au!!!!!) Daarna bekijken we het museum nog wat erbij hoort over de indianen, buffels en andere dingen.
Na het museum rijden we verder naar de Badlands (270 km). Als we daar aangekomen zijn rijden we even de verkeerde kant op maar stappen toch even uit. Als we uitgestapt zijn
zien we een groot bord met daarop For your safety stay on the roates want er zijn kaktussen, schorpioenen en de zwarte weduwe spin.
We rijden verder naar Dinosaur Provincial Park, onze camping waar we ook hout meenemen om een vuurtje te stoken.
Even eten, nog poedelen in het kreekje en dan mag het vuur aan. We roosteren nog een paar marshmellows en laten het vuur dan met rust.
Dan nog even douchen om de stank van het vuur af te spoelen en dan lekker naar bed. DOOOOOOOOOEI

Donderdag 12-07-07

We staan al vroeg op omdat we op tijd moeten zijn voor de bustour waar we gisteren al drie kaartjes voor gekocht hebben maar omdat er geen vier plaatsen vrij meer waren hebben
we alvast maar 3 kaartjes gekocht en dan hoopten we op een annulatie (afzegging) van een kaartje. We komen aan bij het infocentrum, het vertrekpunt van de bus maar we zijn er al
heel vroeg en wachten in het infocentrum. Maar als de bus er is zijn alle kaartjes al opgehaald. We gaan naar de bus en mama blijft achter (we vinden het heeeel jammer) We gaan een
soort loop maken waar je met de auto en de fiets niet mag komen. De mevrouw vertelt alles over het gebied en de 3 (4) redenen waarom de Badlands op de werelderfgoedlijst van de
UNESCO staat.
Ik kan het wel een beetje volgen wat ze zegt maar Marissa niet dus papa vertaalt alles wat ze zegt in Nederlands. Soms stoppen we en stappen we uit de bus. Bij elke stop vertelt ze
waarom de Badlands op de werelderfgoedlijst staat. De eerste reden is dat er in zo'n droog gebied hele zeldzame bomen groeien. De tweede omdat er nergens anders zo'n groot
landschap van deze soort is en de derde omdat er heel veel botten zijn gevonden van dino's en er nog steeds worden gevonden.
Eigenlijk is er ook nog een vierde reden, er leven kamelen. KAMELEN???? Ja kamelen maar eenmaal als ze roept dat ze een kameel ziet is het maar gewoon een rots die lijkt op
een kameel. Het is dus maar een grapje en op de achtergrond zie je ook nog een rots die op een piramide lijkt. We zijn dus in Egypte en niet in Canada.
Nu gaan we terug naar het infocenterum maar daar zet ze ons niet af, nee ze zet ons voor de camper af. Daar zien we mama en ze vraagt hoe het geweest is en dat we heel lang weg
waren want het is al 12 uur. Na het vertellen en een hapje eten rijden we verder naar de Badlands Trail waar ik persé mijn dichte wandelschoenen aan moet doen maar die zijn veel
te klein dus loop ik met pijnlijke schoenen maar de trail. Gelukkig mag ik bij de volgende trail mijn gewone schoenen aan en dat loopt veel lekkerder. Eenmaal als we bij de
Cottenwood Flats Trail waar van die zeldzame bomen groeien. We maken het rondje en gaan dan weer verder naar de Hoodoo Trail. Als we bij de hoodoos zijn aangekomen
lopen we erdoor en gaan we allemaal apart op de foto met de grootste hoodoo. Nu rijden we verder naar de camping in Drumheller. Het is zo warm dat we al snel naar het zwembad
rennen. We blijven heel lang in het zwembad tot papa ons komt halen voor het eten. Na een lekker bordje spaghetti nog even internetten en na nog wat spelletjes kruipen we lekker ons
bedje in. DOEI!!

Vrijdag 13-07-07

Na het onbijt rijden we naar het Royal Tyrell Museum dat helemaal is gebaseert op dino's. Als we daar aankomen zien we onze eerste dino al staan en aan de ingang staan er nog een
paar. We zijn nog maar net binnen of we horen de dino's al grommen. Nadat we de kaartjes gekocht hebben beginnen we aan onze reis terug in de tijd. Als we er zijn zien we als eerste
een dino die we nog nooit hebben gezien, deAlbertosaurus die alleen in deze streek is gevonden. Op onze reis zien we veel skeletten en nagemaakte dino's. We vinden het zo leuk en
zo interessant dat we het jammer vinden als we weg moeten. Als we terug bij de RV zijn rijden we verder naar de grootste dino van heel de wereld. We kopen kaartje en beginnen aan
het klimmen om in zijn bek een prachtig uitzicht te hebben. En prachtig is het! Je kunt uitkijken over bijna de halve stad. Daarna terug naar beneden(dat gaat een stuk sneller)
Eenmaal beneden is het al half 1 dus het eerste beste restaurant kiezen we uit om te eten maar het is heel kakkerrig theehuis met van die porseleine kopjes.
Na het eten rijden we verder naar Calgary naar de camping die we hebben uitgezocht maar we zijn bang dat er geen plek meer is omdat de Calgary Stampede bezig is maar het geluk
slaat toe, we hebben een plekje voor twee dagen. Vandaag is het weer super warm dus we springen gelijk het zwembad in. Na een tijdje komt papa ons halen voor het eten maar na
het eten gaan we gelijk weer naar het zwembad. Na weer opgefrist te zijn gaan we terug naar de RV waar we nog samen een paar spelletjes doen en ons verslag bijwerken en daarna
lekker ons bed in. WELTERUSTEN

Zaterdag 14-07-07

Vandaag worden we heel laat wakker. We mochten uitslapen (dat is ook voor de eerste keer) want we hebben gisteren gereserveerd voor de shuttel die naar Calgary gaat maar dat is pas
om half 12 dus kunnen we het eerst nog rustig aan doen. Om iets over half twaalf rijden we van de camping op weg naar Calgary. Daar aangekomen zien we de Calgary Tower al staan.
We lopen naar de Calgary Tower kopen een kaartje en gaan met de lift naar boven. Als we daar aankomen gaan we gelijk op de glazen vloer staan. Je voelt de kriebels in je buik als je
er op staat. We lopen helemaal rond in de top en gaan dan wat eten in de snackbar. Daarna gaan we naar het Glenbow Museum, waar we van alles zien van mineralen tot
indianenstammen. Daarna maken we nog een puzzel en tekenen we nog op een magneet. Toen zijn we nog even naar de Stampede gegaan waar mama en Marissa een cowboyhoed
hebben gekocht en we samen een bizon rib hebben gegeten. Het was al bijna 6 uur dus moesten we terug naar de plek waar de shuttel ons had afgezet en zijn toen terug naar de camping
gegaan. Nog even het zwembad induiken, na het zwemmen nog even eten en dan alweer naar bed. DAG

Zondag 15-07-07

We worden vroeg wakker gemaakt door papa om naar Banff te gaan. Na het eten alles afkoppelen en op naar Banff. Na een uurtje komen we aan en halen eerst info op.
Als eerste gaan we de Bow River Trail lopen langs de Bow River. Na ongeveer 20 minuten komen we bij de schitterende Bow River Falls. Na het vele filmen en foto's maken
lopen we terug. Het is dan al 12 uur en gaan wat eten bij de Old spaghetti factory. Na het eten gaan we snel even boodschappen doen en daarna nemen we de Gondola naar
Sulphur Mountain waar we een prachtig uitzicht hebben over Banff en omgeving. als we uitgekeken zijn lopen we boven op de berg nog de Vista Trail naar de Sanson Peak.
Nadat we de Vista Trail hebben gelopen nemen we de kabelbaan terug naar beneden. We rijden verder naar de camping waar we inchecken. Daarna gaan we kijken naar
Lake Minnewanka en two jack Lake waar we in hebben gezwommen. Vervolgens rijden we naar de Fenland Trail waar we de camper neerzetten en wat eten. Tijdens het eten
begint het voor het eerst in onze vakantie te regenen. Als we klaar zijn met eten en het gestopt is met regenen gaan we de Fenland Trail lopen en dat was een grote fout want
het barstte er van de muggen. We slaan met alles wat we hebben om die rotbeesten van ons af te houden. Mama zei nog: Doe lange kleren aan maar we hebben het niet
gedaan. na de Fenland Trail zijn we nog even langs de 3 Vermillion Lakes gereden om daarna terug naar de camping te rijden en te gaan slapen.

Maandag 16-07-07

We staan heel vroeg op. Gisteren hebben we afgesproken dat we om 6 uur opstaan want we willen wild zien. Als we geen wild zien mogen we de volgende dag uitslapen en
als we wel wild zien staan we de gewone tijd op. We rijden op de Bow Valley Parkway die bekend staat om zijn vele dieren die je er kunt spotten. Maar Marissa en ik hopen juist
dat we geen wild zien want eens lekker uitslapen lijkt ons wel super! Na een tijdje rijden roept papa opeens 112, een elk!!!
Oooh, niet meer uitslapen. Maar het is toch een mooi dier met een prachtig gewei!! Maar nu we niet meer uit kunnen slapen willen we natuurlijk wel nog veel meer wild zien!
Mama dacht nog een berekont in de struiken te zien verdwijnen maar helaas, dat was het voor die dag.
Dan gaan we wandelen in Johnston Canyon langs de rivier met wel 6 watervallen. De laatste was heel erg mooi! Na 1,5 uur rijden we verder naar Kootenay National Park waar
we de Marble Canyon willen gaan zien maar deze is gesloten. Dan naar de Paint Pots, 3 piepkleine meertjes, allemaal met een verschillende kleur. Ook de grond is heel erg mooi
rood gekleurd. We nemen nog wat rood zand mee waar we mee kunnen verven. Vervolgens rijden we verder naar de camping in Lake Louise waar we ons registreren. Dan terug
naar het dorp voor boodschappen en informatie. Daarna gaan we naar het bekende maar niet zo mooie Lake Louise. Het meer daar vlakbij, Moraine Lake, is veeeel mooier! Via
de Rock Pile Trail zien we het prachtig blauw gekleurde meer liggen. Daarna nog een pizza eten als we terug zijn op de camping. Alweer een dag voorbij. Lekker slapen.

Dinsdag 17-07-07

We slapen toch een beetje uit. Om 8 uur maakt papa ons wakker. Vandaag gaan we naar Yoho National Park. Als eerste stoppen we bij de Spiral Tunnel, een spoorweg in een
achtvorm door de bergen. Het was niet zo leuk omdat je er niet veel van kon zien. Langs de Yoho Valley road stoppen we vaak voor mooie uitzichten. Op een parkeerterrein
zien we een beest dat lijkt op een bever maar toch ook weer niet. Het blijkt een Hoary Marmot te zijn. Verder rijdend komen we bij de Takkakaw Falls.
We lopen er steeds verder naar toe en we voelen steeds meer spetters en het wordt heel erg koud! Het water stort 254 m naar beneden, een geweldig gezicht!!
Verder gaat het weer naar de Natural Bridge, waar het water van de Kicking Horse River een natuurlijke brug heeft gemaakt. Daarna rijden wer verder naar Emerald Lake, snel wat
eten en dan een lange wandeling maken rond het meer, waar we 1 uur en een kwartier over doen. Ook naar de Wapta Falls moeten we zolang wandelen(zucht!!).
Daarna rijden we terug naar de camping in Lake Louise. We eten weer pizza(er is hier niet zoveel te krijgen), lopen nog wat over de camping en kruipen dan weer onder de wol. DOEI!

Hoi,

Sorry dat we ons verslag niet afgemaakt hebben maar het was heel erg veel werk en daar hadden we niet altijd zin in. Dus als je wilt weten wat we nog meer beleefd hebben, ga dan naar het reisverslag van onze ouders(item 6, 7 en 8 hier rechts)